Producenci
Prostownik samochodowy
Prostownik samochodowy

Im więcej elektrycznych i elektronicznych gadżetów na pokładzie auta oraz im krótsze przebiegi pokonywane samochodem, tym większe prawdopodobieństwo, że akumulator przedwcześnie odmówi posłuszeństwa. Ponadto zimowe, niskie temperatury także mogą powodować rozładowanie akumulatora w samochodzie. W przypadku jego rozładowania należy podłączyć akumulator do prostownika. Aby to wykonać, trzeba wykręcić akumulator z auta lub przynajmniej zdjąć klemy, dzięki czemu nie będzie on już podłączony do elektroniki. Jeżeli stale będziemy pobierać z niego prąd na podtrzymanie pracy różnych urządzeń elektronicznych, ładowanie akumulatora może trwać bardzo długo.

Jakie prostowniki znajdziemy w sprzedaży?

Na rynku znajdziemy trzy rodzaje prostowników, a różnica między nimi polega na budowie wewnętrznej. Najpowszechniejszym rodzajem są modele standardowe, czyli transformatory bez dodatkowych elektronicznych systemów. Drugim typem, nieco bardziej zaawansowanym, są prostowniki mikroprocesorowe. Za ich pomocą można ładować akumulator bez jego odłączania. Ich ogromną zaletą jest fakt, że zapewniają stabilizację napięcia, a ponadto wyłączają się samoistnie po skończonym procesie. Kolejną ich zaletą jest automatyczna regulacja prądu ładowania w zależności od zamierzonego napięcia ładowanego akumulatora oraz automatyczne zabezpieczenie, chroniące prostownik przed uszkodzeniami wynikającymi ze zwarcia „krokodylków” lub błędnego ich podłączenia do akumulatora. Trzecim rodzajem są prostowniki trakcyjne – przeznaczone do ładowania największych akumulatorów wykorzystywanych w profesjonalnych maszynach oraz autach o napędzie elektrycznym.

Parametry prostownika

Najbardziej istotnymi parametrami prostowników, według których należy dopasować urządzenie do posiadanego akumulatora lub akumulatorów są: prąd ładowania szczytowy, prąd ładowania skuteczny, napięcie wyjściowe, napięcie zasilające, rodzaj akumulatora, jaki może być ładowany, ciężar i wymiar. Prąd ładowania szczytowy i skuteczny podawany jest w amperach. Prąd ładowania szczytowy jest z reguły nieco wyższy od skutecznego. Napięcie wyjściowe podawane jest w voltach i musi być równe napięciu akumulatora. Napięcie zasilające w Europie wynosi standardowo 230 V.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl